Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Prokop Tomasz

Rojek Adrian

Szydłowski Bartosz

Podział na grupy i służenia

Podział na grupy w Niedziele

Prokop T.

Grochola M.

Wycieczka do wąwozu Homole i na Wysoką

Wąwóz Homole leży w Małych Pieninach, w miejscowości Jaworki koło Szczawnicy. Ma długość ok. 800 m. Dnem tego bardzo znanego wąwozu, płynie potok Kamionka, który również odegrał dużą rolę w rzeźbieniu koryta wąwozu. Potok tworzy liczne kaskady, a w jego korycie znajdują się ogromne głazy. Na wapiennych skałach wąwozu Homole rosną rzadkie gatunki roślin wapieniolubnych i liczne okazy światłolubnych jałowców. Od 1963 r. jest rezerwatem przyrody, licznie odwiedzanym przez turystów i wycieczki szkolne. To właśnie tam 24 V 2014 r., została zaplanowana wycieczka LSO, DSM oraz młodzieży z naszej parafii. Po kilkunastu minutach od rozpoczęcia szlaku, znaleźliśmy się przy końcu wąwozu. Mogliśmy podziwiać i utrwalić te wspaniałe widoki w zabranych ze sobą aparatach fotograficznych. Po kilku minutach odpoczynku i posiłku, ruszyliśmy na najwyższy szczyt Pienin: Wysoka(1050mnpm). Szlakiem zielonym, po zielonej polanie jaka powstała na miejscu pól uprawnych wsi Jaworki, której mieszkańcy (Rusini) zostali po II wojnie światowej wysiedleni, dotarliśmy do szeroko rozrośniętych drzew (lipa drobnolistna, jesion wyniosły, jawor), pod którymi odpoczęliśmy. Z górnej części polany mogliśmy podziwiać leżący poniżej Wąwóz Homole i pasmo Radziejowej wysoko ponad nim. Po nasyceniu swojego wzroku pięknem krajobrazu, ruszyliśmy na szczyt. W lesie czekała nas niespodzianka: powalone drzewa na szlaku po poprzedniej burzy. Z trudem, ale z uśmiechem na twarzy dotarliśmy na sam szczyt Wysokiej. Tam czekała nas kolejna niespodzianka. Ciemne chmury ciągnące os Słowacji, zmusiły nas do szybkiego zejścia z góry. Po 2h znaleźliśmy się przy autokarze, gdzie mogliśmy się przebrać w suche ubrania. Z Jaworek pojechaliśmy do Krościenka, gdzie czekały na nas kolejne niespodzianki: lody, grill, piłka nożna i siatkowa zwana „śledziem”. Ze śpiewem na ustach wróciliśmy o 20.00 do Łysej Góry.

Poniżej prezentujemy dwie galerie zdjęć - pierwsza prezentuje zdjęcia z wycieczki, druga krajobrazy Pienin, jakie mieliśmy okazję oglądać.